poniedziałek, 31 maja 2010

Oto gra zespołowa przygotowana przez Wojsko Szwedzkie.

Zasady są proste, choć znajomość języka angielskiego jest pomocna przy wypełnianiu poszczególnych "misji".

Najpierw musimy stworzyć drużynę. Komputer przydzieli nas do jednego z teamów i wskaże kolor strzałki przypisany dla nas. O reszcie załogi wiemy tylko tyle, skąd logują się do sieci.

Gdy serwer zbierze czteroosobową brygadę, zaczyna się odliczanie do rozpoczęcia testu, w czasie którego należy jak najszybciej uporać się z kilkoma łamigłówkami. Im szybciej będziemy rozwiązywać swoje zadania, tym więcej czasu ma pozostała część drużyny. Warto się spieszyć.

Trening pamięci.

Po takim obrazku możemy zostać poproszeni o przyporządkowanie koloru do figury lub odwrotnie, albo odpowiedzenie, której z figur nie było wcześniej.

Kwadrat

Klikając odpowiednie części, obracamy je tak, aby powstał z nich kwadrat.

Ponowny trening pamięci.

Tym razem, gdy zniknie obrazek, należy przyporządkować kolor do liczby, liczbę do koloru lub podać sumę wszystkich trzech liczb.

Gra zręcznościowa.

Należy przeprowadzić kuleczki z jednego wyjścia do drugiego tak, aby nie spotkały się z ruszającymi się blokami. Dla utrudnienia obie kuleczki ruszają się jednocześnie.

Szóstki i dziewiątki.

Wystarczy, że wśród dziewiątek znajdziesz wszystkie szóstki. Możliwa jest też wersja odwrotna.

Kolory.

Niby proste, ale nie do końca. Należy kliknąć dopiero wtedy, gdy napis określa kolor kółka. Nasz mózg musi odróżnić tu kolor kółka od koloru napisu i jego treści.

W dowolnym momencie indywidualne misje graczy mogą zostać przerwane po to, by wziąć udział w grze wspólnej.

Wszystkie numerki muszą być jak najszybciej kliknięte w kolejności od 1 do 12, ale tylko przez tych graczy, których kolor odpowiada danej liczbie.

Na koniec zestawienie waszych osiągnięć jako drużyny.

Powodzenia!

Kliknij tutaj, aby rozpocząć grę.

niedziela, 30 maja 2010

Oto pierwsza część pierwszego odcinka programu "Historia matematyki". Pozostałe części można obejrzeć na stronie YouTube w kanale użytkownika xbuttiex

 

niedziela, 09 maja 2010

Oto łamigłówka przestrzenna, która została opatentowana w roku 1940 przez E.T. Johnsona. Składa się z dwóch identycznych części i na pierwszy rzut oka wygląda na łatwą do rozwiązania.

Oto siatka jednego klocka:

Z dwóch klocków należy złożyć czworościan foremny.

Jest on znany jako jedna z pięciu brył platońskich (więcej o nich na Wikipedii). Pozostałe cztery to: sześcian, dwunastościan, ośmiościan, dwudziestościan.

Komu udało się rozwiązać tę łamigłówkę?

Rozwiązanie kryje się tutaj.

 
1 , 2